شکستگی های اینترتروکانتریک فمور درمان مراقبت عمل جراحی

شکستگی استخوان اینترتروکانتریک لگن چیست؟

intertrochanteric fracture of femur icd 10, intertrochanteric fracture of femur ppt, intertrochanteric fracture of femur radiology, intertrochanteric fracture of femur sequela, intertrochanteric fracture of the femur, intertrochanteric fracture of the right femur, left intertrochanteric femur fracture icd 10, right intertrochanteric femur fracture icd 10, subtrochanteric fracture of the femur, trochanteric fracture of the femur, اسباب الالم في عظم الفخذ, الام في عظم الفخذ, الم شديد في عظم الفخذ, الم في عظم الفخذ, الم في عظم الفخذ الايسر, الم في عظم الفخذ الايمن, انواع شکستگی اینترتروکانتریک, بهترین دکتر شکستگی لگن اصفهان, بهترین دکتر شکستگی لگن در ایران, جراحی شکستگی اینترتروکانتریک, جراحی شکستگی لگن, جراحی شکستگی لگن در سالمندان, خطر آمبولی در شکستگی لگن, خطر شکستگی لگن, خطر شکستگی لگن در سالمندان, خطر شکستگی لگنه, خطر شکستگی لگنو, خطر شکستگی لگنی, خطرات شکستگی استخوان لگن, خطرات شکستگی لگن, خطرات شکستگی لگن در سالمندان, خطرات عمل شکستگی لگن, درمان شکستگی اینترتروکانتریک, درمان شکستگی لگن, درمان شکستگی لگن با وزنه, درمان شکستگی لگن بدون جراحی, درمان شکستگی لگن بدون جراحی در سالمندان, درمان شکستگی لگن بدون عمل جراحی, درمان شکستگی لگن خاصره, درمان شکستگی لگن در سالمندان, درمان شکستگی لگن در طب سنتی, درمان شکستگی لگن سگ, درمان شکستگی لگن نی نی سایت, دکتر شکستگی لگن, دکتر شکستگی لگنس, دکتر شکستگی لگنو, دکتر شکستگی لگنوس, دکتر شکستگی لگنی, دکتر فوق تخصص شکستگی لگن, دیه شکستگی اینترتروکانتریک, سرطان في عظم الفخذ, شکستگی اینترتروکانتریک, شکستگی اینترتروکانتریک استخوان ران, شکستگی اینترتروکانتریک چیست, شکستگی اینترتروکانتریک ران, شکستگی اینترتروکانتریک لگن, شکستگی های اینترتروکانتریک, علائم شکستگی لگن, علاج كسر الحوض, علاج كسر الحوض البسيط, علاج كسر الحوض عند القطط, علاج كسر الحوض عند كبار السن, علاج كسر الحوض لكبار السن, علاج كسر الورك, علاج كسر الورك عند كبار السن, علاج كسر الورك لكبار السن, علاج كسور الحوض, علاج كسور الورك, علاج كسورُ الورك فیروز, علاج كسورُ الورك فیل, علاج كسورُ الورك فیلم, علاج كسورُ الورك فیله, علت شکستگی لگن, علت شکستگی لگن در افراد مسن, عمل شکستگی ران, عمل شکستگی لگن, عمل شکستگی لگن چقدر طول میکشد, عمل شکستگی لگن چگونه است, عمل شکستگی لگن خاصره, عمل شکستگی لگن در افراد مسن, عمل شکستگی لگن در سالمندان, عمل شکستگی لگن نی نی سایت, عوارض شکستگی لگن, عوارض شکستگی لگن چیست, عوارض شکستگی لگن در افراد مسن, عوارض شکستگی لگن در زنان, عوارض شکستگی لگن در سالمندان, عوارض شکستگی لگن در مردان, كسر الورك, كسر الورك اعراض, كسر الورك علاج, كسر الورك عند الاطفال, كسر الورك عند كبار السن, كسر الورك لدى كبار السن, كسر الورك لكبار السن, كسر الورك ماهو, كسر الورك وعلاجه, كسور الورك اعراض, مراقبت از بیمار شکستگی لگن, مراقبت از شکستگی لگن, مراقبت بعد از شکستگی لگن, مراقبت شکستگی لگن, مراقبت های پرستاری در شکستگی لگن, مراقبت های پرستاری شکستگی لگن, مراقبتهای بعد از شکستگی لگن, مراقبتهای بعد از عمل شکستگی لگن, مراقبتهای بعد عمل شکستگی لگن, مراقبتهای شکستگی لگن, هزینه جراحی شکستگی لگن, هزینه عمل شکستگی لگن, وجع في عظم الفخذ, ورم حميد في عظم الفخذ, ورم في عظم الفخذ، 9577-intertrochanteric-شکستگی-های-اینترتروکانتریک-فمور-درمان-مراقبت-عمل-جراحی-fracture

شکستگی های اینترتروکانتریک فمور درمان مراقبت عمل جراحی، نوعی شکستگی لگن یا شکستگی هیپ است. لگن از دو استخوان ران و لگن تشکیل شده است. مفصل ران یک مفصل توپ در حفره مهم است که به شما امکان می دهد هنگام راه رفتن پای خود را حرکت دهید. گفته می شود باسن هایی که بین برجستگی های استخوانی در بالای استخوان ران شکسته می شوند، در ناحیه بین تروکانتریک استخوان ران یا لگن شکسته شده اند.

مکانیسم و ​​اپیدمیولوژی شکستگی استخوان لگن

تقریباً نیمی از شکستگی‌های لگن، شکستگی‌های بین تروکانتریک هستند. اگرچه این شکستگی‌ها می‌توانند پس از آسیب‌های پر فشار مانند تصادف اتومبیل یا سقوط از سقف در افراد جوان رخ دهند، اما این شکستگی‌ها بیشتر در افراد مسن رخ می‌دهد. این تا حد زیادی به دلیل ضعیف شدن استخوان ها با افزایش سن است.

دلیل معمول این شکست در یک فرد مسن سقوط از حالت ایستاده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایران گزارش داده است که سالانه بیش از 300000 نفر به دلیل شکستگی لگن در بیمارستان بستری می شوند. در ادامه مقاله شکستگی های اینترتروکانتریک فمور درمان مراقبت عمل جراحی با ما همراه باشید.

مراقبت های اولیه در سالمندان

شکستگی لگن درد می کند و اکثر افراد پس از شکستگی لگن نمی توانند روی پای خود راه بروند. آنها معمولاً با آمبولانس به اورژانس آورده می شوند. هنگامی که افراد با درد در ناحیه لگن خود به بیمارستان مراجعه می‌کنند، از لگن با اشعه ایکس عکسبرداری می شوند تا ببینند که آیا و کجا شکسته است. این افراد همچنین معمولاً به داروهای ضد درد نیاز دارند. افرادی که باسن شکسته دارند معمولا نیاز به عمل جراحی برای تثبیت استخوان شکسته دارند.

پیش مراقبت های لازم برای درمان شکستگی اینترتروکانتریک

بیماران باید در بیمارستان بستری شوند و همچنین توسط سایر پزشکان ویزیت شوند تا سایر شرایط پزشکی را ارزیابی کنند و مطمئن شوند که برای انجام عمل جراحی خوب هستند. معمولا افرادی که زمین می خورند به سر خود نیز ضربه می زنند. این ممکن است نیاز به ارزیابی با آزمایش های اضافی داشته باشد، به خصوص اگر آنها از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند. پزشک شما می‌خواهد قبل از انجام عمل جراحی اطمینان حاصل کند که سلامت شما تا آنجا که می‌تواند خوب باشد.

عمل جراحی شکستگی اینترتروکانتریک

بهترین درمان شکستگی های اینترتروکانتریک فمور جراحی برای تثبیت شکستگی لگن است. به طور معمول، یک ایمپلنت فلزی در استخوان قرار می‌گیرد تا استخوان شکسته را در موقعیت مناسب نگه دارد تا زمانی که استخوان بهبود یابد. ایمپلنت از طریق بریدگی در پوست در قسمت خارجی لگن بیمار قرار می گیرد. این نزدیک به جایی است که یک جیب هیپ روی شلوار شما قرار دارد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی شکستگی اینترتروکانتریک

پس از جراحی، بیماران معمولاً نیاز به استفاده از واکر، عصا یا ویلچر دارند. در حالی که شکستگی در حال بهبود است، بهترین فوق تخصص لگن معمولاً به بیمار دستور می‌دهد تا وزنی را که راحت است روی لگن شکسته خود قرار دهد. احتمالاً به فیزیوتراپی نیاز خواهید داشت. بسته به وضعیت زندگیتان، ممکن است لازم باشد در یک مرکز توانبخشی یا مراقبت زندگی کنید تا زمانی که به اندازه کافی قوی شوید که به خانه بروید.

گاهی اوقات ممکن است دکتر جراح شکستگی لگن به بیمار دستور دهد که در هنگام بهبودی پای خود وزنه ای وارد نکند. این تصمیم به صورت موردی گرفته می شود و پزشک شما می تواند توضیح دهد که چرا این کار ضروری است. پس از جراحی، بسیار مهم است که فقط در رختخواب دراز نکشید.

در طول روز باید تا جایی که می توانید بنشینید. این کار برای جلوگیری از ابتلا به ذات الریه، زخم بستر یا لخته شدن خون و استفاده از پا تا حد امکان انجام می شود. مهم است که این کار را با خیال راحت انجام دهید. این ممکن است با کمک پرستاران، خانواده، فیزیوتراپی و یا استفاده از واکر یا عصا باشد.

طول درمان عمل جراحی شکستگی اینترتروکانتریک

گاهی اوقات بیماران پس از جراحی می لنگند. با فیزیوتراپی ممکن است بهبود یابد یا از بین برود. ممکن است لگن شما نسبت به قبل از جراحی خسته‌تر یا سفت‌تر شود. غیر معمول است، اما گاهی اوقات صفحه، میله یا پیچ ها می توانند بیمار را در کناره لگن او آزار دهند. در موارد نادر، استخوان بهبود نمی یابد یا عارضه ای مانند عفونت ایجاد می شود.

جراحی مجدد لگن

اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است به جراحی دیگری نیاز باشد. حتی در صورت موفقیت آمیز بودن جراحی، ممکن است نیاز داشته باشید که همیشه از واکر یا عصا استفاده کنید. این ممکن است حتی اگر قبلاً از آن استفاده نمی کردید نیز اتفاق بیفتد. مهمترین چیز جلوگیری از سقوط مجدد است. واکر یا عصا ممکن است به شما کمک کند تا ثبات بیشتری داشته باشید و از سقوط مجدد محافظت کنید.

علائم شکستگی های اینترتروکانتریک

فوق تخصص جراحی لگن در اصفهان بیان می کنند شایع ترین علائم شکستگی های اینترتروکانتریک عبارتند از:

  1. درد شدید در لگن
  2. ناتوانی در آوردن وزن روی پای مصدوم
  3. عدم توانایی حرکت یا ایستادن پس از سقوط
  4. کبودی و تورم در اطراف لگن
  5. سفتی و درد در ساق سمت آسیب دیده
  6. داشتن پا در وضعیت غیر طبیعی یا چرخش به سمت آسیب دیده

آمار  وقوع شکستگیهای اینترتروکانتریک

تحقیقات بیانگر این است که شکستگی استخوان تروکانتریک در زنان بیشتر از مردان است و معمولاً بیشتر از شکستگی های گردن فمور است

  • 50 درصد از شکستگی های لگن را تشکیل می دهد
  • 150000 شکستگی بین تروکانتریک در سال در ایران
  • 500 در هر 100000 نفر جمعیت در سال برای زنان مسن
  • 200 نفر در هر 100000 نفر در سال برای مردان مسن
  • میانگین 80 سال سن

عوامل خطر شکستگی های اینترتروکانتریک

  • شکستگی های پروگزیمال هومروس خطر شکستگی لگن را به مدت 1 سال افزایش می دهد
  • پوکی استخوان
  • بالا رفتن سن
  • سقوط های مکرر
  • زوال عقل
  • پارکینسون
  • راه رفتن ناپایدار
  • اختلال بینایی
  • مصرف برخی داروها

انواع شکستگی های لگن

یکی از سه نوع شکستگی لگن، شکستگی های بین تروکانتریک در نظر گرفته می شود. محل آناتومیک این نوع شکستگی لگن، قسمت پروگزیمال یا بالای استخوان ران یا استخوان ران است. فمور پروگزیمال شامل سر استخوان ران، گردن فمور و ناحیه تروکانتریک (شامل تروکانترهای بزرگ و کوچکتر) است.

شکستگی تروکانتریک لگن بین تروکانتر بزرگ، جایی که گلوتئوس مدیوس و گلوتئوس مینیموس (بازکننده‌ها و ابدکتورهای لگن) متصل می‌شوند، و تروکانتر کوچکتر، جایی که iliopsoas (فلکسور هیپ) متصل می‌شود، رخ می‌دهد.

درمان شکستگی ساب تروکانتریک

دو نوع دیگر از شکستگی‌های لگن، شکستگی های گردن فمور هستند که به صورت پروگزیمال یا سفالاد به شکستگی‌های تروکانتریک هستند و شکستگی‌های ساب تروکانتریک که در دیستال یا زیر تروکانترها قرار دارند. اگرچه هر سه نوع شکستگی معمولاً به سادگی به عنوان شکستگی لگن شناخته می شوند، تمایزات فوق بین آنها مهم است زیرا آناتومی، پیش آگهی و مدیریت درمان برای هر نوع متفاوت است.

تشخیص شکستگی‌های اینترتروکانتریک

دکتر برزکر در مقاله شکستگی های اینترتروکانتریک فمور درمان مراقبت عمل جراحی اظهار میکند این نوع شکستگیها، شکستگی های خارج کپسولی شایع استخوان فمور پروگزیمال در سطح تروکانتر بزرگ و کوچک هستند که معمولاً به دنبال سقوط از سطح زمین در جمعیت مسن دیده می‌شوند.

تشخیص با رادیوگرافی متعامد مفصل ران انجام می شود. MRI برای ارزیابی شکستگی های پنهان لگن بسیار مفید است. درمان به طور کلی با پیچ لغزنده هیپ در مقابل ناخن سفالومدولاری بسته به ثبات شکستگی عمل می کند.

این نوع شکستگی لگن چگونه تشخیص داده می شود؟

جراح خوب لگن در مورد سابقه پزشکی شما می پرسد و یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. سپس عکس برداری با اشعه ایکس یا سایر آزمایش های تصویربرداری را برای تشخیص شکستگی بین تروکانتریک درخواست می‌کنند. متداول ترین آزمایشات برای تشخیص شکستگی اینترتروکانتریک عبارتند از:

  1. معاینه فیزیکی و سابقه پزشکی
  2. اشعه ایکس
  3. ام آر آی
  4. اسکن استخوان

اصطلاح مو برداشتن لگن

معمولاً اشعه ایکس اطلاعات کافی برای تشخیص شکستگی لگن را در اختیار پزشک جراح لگن قرار می دهد. با این حال، شکستگی‌های کوچک خط مو ممکن است در عکس‌برداری با اشعه ایکس نشان داده نشوند، بنابراین آزمایش‌های تصویربرداری دیگری ممکن است لازم باشد. پزشک شما آزمایش های تصویربرداری مناسب را برای وضعیت شما تعیین می کند.

گزینه های درمان شکستگی های بین تروکانتریک

رایج ترین درمان برای شکستگی های بین تروکانتریک جراحی است. در بیشتر موارد، جراحی توصیه می شود، زیرا این شکستگی می تواند مدت زیادی طول بکشد تا خود به خود بهبود یابد. یکی از رایج ترین درمان های جراحی برای این نوع شکستگی لگن، جااندازی باز و فیکساسیون داخلی (ORIF) است. این نوعی جراحی است که استخوان شکسته را در جای خود قرار می دهد و آن را با پیچ، میله، پین یا صفحه ثابت می کند.

بیماری های زمینه ای در شکستگی های اینترتروکانتریک

معمولاً افراد مسنی که سابقه پوکی استخوان یا سایر مشکلات استخوانی دارند، شکستگی های اینترتروکانتریک تحت تاثیر قرار می دهد. این نوع شکستگی لگن در میان جوانان نادر است. دکتر درمان بیماری های لگن و هیپ بهترین گزینه های درمانی را برای شما تعیین خواهد کرد.

جراحی رایج ترین روش درمانی برای شکستگی های بین تروکانتریک است. برخی از افراد پس از چند ماه بهبودی کامل پیدا کرده و به فعالیت های عادی باز می گردند. ممکن است قدرت کامل خود را به دست آورید و بتوانید همان کارهای قبلی را انجام دهید.

توصیه پزشکی دکتر خوب جراحی لگن در اصفهان

وب سایت رسمی دکتر محمدرضا برزگر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله شکستگی های اینترتروکانتریک فمور درمان مراقبت عمل جراحی، از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در سایت دکتر برزگر صرفا برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلب یا توصیه ای در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

بهتر است همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از تصمیم یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشاوره بگیرید و هیچ وقت توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید.

4.9/5 (10 دیدگاه ها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =